ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
I. SZERZŐDÉS HATÁLYA
Az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a szolgáltatást igénybe vevő (a továbbiakban Előfizető), valamint az MNS Védelem Kft., mint Szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) közötti szerződés általános feltételeit.
Az Általános Szerződési Feltételek hatályos változata a Szolgáltató diszpécser központjában (naponta: 08.00 - 16.00 óra között), valamint honlapunkon www.orszemprogram.hu bármikor megtekinthető.
II. FELEK
- Előfizető
Az a természetes vagy jogi személy, aki a szolgáltatóval szerződést köt, illetve a szolgáltatás díját megfizeti és a szerződéssel kapcsolatban jognyilatkozat tételére jogosult.
- Kedvezményezett
Az a természetes személy vagy jogi személy, aki a szolgáltatási szerződés alapján az abban rögzített szolgáltatást ténylegesen igénybe veszi. Amennyiben a Kedvezményezett személye nem azonos az Előfizetővel, Kedvezményezett jognyilatkozatot csak akkor és azokban az esetekben tehet, ahogyan az a Szolgáltatási Szerződésben szabályozva van. Eltérő rendelkezés hiányában az Előfizető és a Kedvezményezett személye megegyezik egymással.
- Szolgáltató
A Szolgáltató az a jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társaság, nevezetesen az MNS Védelem Kft., amely biztonságtechnikai rendszerek tervezésére és telepítésére, valamint ezen technikai eszközök forgalmazására jogosult, és amely az előfizetővel (és/vagy kedvezményezettel) a szolgáltatás igénybevételére vonatkozóan konkrét szolgáltatási szerződést köthet.
Cégnév: MNS Védelem Kft.
Székhelye: 1147 Budapest, Csömöri út 120. Cégjegyzékszám: 01-09-181252 Adószám: 23884467-2-42 Web: www.orszemprogram.hu
III. DÍJAK
A Szolgáltatási Szerződésben és az Általános Szerződési Feltételekben részletezett szolgáltatás ellenértékét (díjak) a hatályos Szolgáltatási Szerződés III. pontja tartalmazza.
A szolgáltató minden naptári év január 1-jével jogosult díjemelésre, amelynek minimális mértéke az előző év mindenkori bruttó nominális átlagkereseti indexnek megfelelő. A Szolgáltató a díjváltozásról, annak hatályba lépése előtt legalább 30 nappal írásban, elektronikus módon tájékoztatja az Előfizetőt.
Előfizető a díjemelés lehetőségét a szerződés megkötésével kifejezetten tudomásul veszi.
IV. FIZETÉSI FELTÉTELEK
A szolgáltatási-, ill. egyéb díjak fizetése - amennyiben a Felek a Szolgáltatási Szerződésben így állapodtak meg - pénzintézeti átutalással a Szolgáltató OTP Bank Zrt.-nél vezetett 11710002-20211099 számlaszámára történik, a Szolgáltató által megküldött számla kézhezvételét követő 8 naptári napon belül. A szolgáltatásért fizetendő díj a szolgáltatás kezdő időpontját követő 10. naptári napig a szolgáltató által kiállított tört negyedéves/féléves/éves számlán-, az azt követő szolgáltatási időszakban pedig a szolgáltató által kiállított és az előfizető részére még a díjfizetéssel fedezett időszakban megküldött számla vagy csekk (utalvány) ellenében történik.
- Fizetési mód
A Szolgáltatási díj mindenkor a tényleges szolgáltatás megkezdése előtt esedékes. A szolgáltatási díj meg nem fizetéséig a szolgáltatást a Szolgáltató nem kezdi meg-, ill. a már megkezdett szolgáltatás a Szolgáltató részéről nem folytatódik. A szolgáltatás díjának számlázása a szolgáltatáshoz igazodóan, a szolgáltatási szerződésben foglaltak szerint negyedéves/féléves/éves ciklusokban történik.
- Késedelmes fizetés
Késedelmes fizetés esetén a jegybanki alapkamat kétszerese kerül felszámításra késedelmi kamatként.
A számla (csekk, utalvány) ellenértékének az előbbiekben megjelölt véghatáridőig történő meg nem fizetése esetén a Szolgáltató a következő szolgáltatási időszakot (az újabb negyedéves/féléves/éves időszakot) nem kezdi meg, melyet az Előfizető tudomásul vesz, és a szolgáltatás elmaradásából eredő esetleges következményeket kizárólag maga viseli.
Előfizető hozzájárul, hogy fennálló számlatartozása esetén Szolgáltató harmadik félnek kiadhassa adatait a tartozás kezelése céljából.
- Számlareklamáció
A számlázással kapcsolatos reklamációt a számlán feltüntetett címre írásban lehet benyújtani. A beadott reklamáció kivizsgálási határideje maximum 30 nap, amelynek eredményéről az Előfizető írásos értesítést kap. Reklamáció, illetve panasz esetén az Előfizető (előzetesen egyeztetett időpontban) köteles együttműködni a Szolgáltatóval és szükséges esetben biztosítja a helyszíni vizsgálat lehetőségét.
V. A SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
A Szolgáltatási Szerződés elválaszthatatlan részei az úgynevezett Általános Szerződési Feltételek és a Szolgáltatási Szabályzat. A Szolgáltatási Szerződés tartalmazza az Előfizető és a Kedvezményezett adatait, a szolgáltatásoka.
A szolgáltatási szerződés hatályba lépésének kezdő időpontját a Szolgáltató kezdeményezi. A szolgáltatási szerződés akkor lép hatályba, amikor az Előfizető - és amennyiben szükséges, akkor Kedvezményezett - által aláírt szerződési ajánlatot a Szolgáltató elfogadja, és ennek alapján adategyeztetést kezdeményez.
VI. SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA, MEGSZÜNTETÉSE
- A Szolgáltatási Szerződés bármely módosítása csak írásban érvényes.
- Előfizető és/vagy Kedvezményezett a Szerződés módosítását csak a Szerződés alapján igénybe vehető szolgáltatások körében kezdeményezheti. Az Előfizető és/vagy Kedvezményezett ezen igényét a szolgáltatás igénybevételét/lemondását megelőzően legalább 10 munkanappal köteles írásban előterjeszteni a Szolgáltatónak, aki köteles az Előfizető és/vagy Kedvezményezett kérelmére a kézhezvételétől számított 5 napon belül válaszolni.
- Előfizető és/vagy Kedvezményezett tudomásul veszi, hogy szerződésmódosítással többletszolgáltatást csak a beépített rendszer felprogramozása, illetve az egyéb kiépítési munkák elvégzése után lehetséges, amelynek költségei Előfizetőt terhelik.
2. Díjelmaradás miatti módosítás
- A számla ellenértékének az előbbiekben megjelölt véghatáridőig történő meg nem fizetése esetén a Szolgáltató a következő szolgáltatási időszakot (az újabb havi/negyedéves/féléves/éves időszakot) nem kezdi meg, melyet az Előfizető tudomásul vesz, és a szolgáltatás elmaradásából eredő esetleges következményeket kizárólag maga viseli.
- A szolgáltatás és felelősségvállalás eredeti szintjét az elmaradt díj bankszámláján történő jóváírását követő legkésőbb 3. munkanapon Szolgáltató visszaállítja.
3.1 A szerződés felmondása az Előfizető részéről:
- Előfizető jogosult a nem hűségidővel kötött Szolgáltatási Szerződést bármikor, 30 napos határidővel indokolás nélkül, írásban, rendes felmondással felmondani.
- Felmondás esetén a szerződés a 30 napos felmondási idő elteltével szűnik meg.
- Amennyiben a Szolgáltatási Szerződés határozott időre szól, úgy az Előfizető és/vagy Kedvezményezett a határidő lejárta előtt ezen szerződést nem szüntetheti meg.
a. A Szolgáltató jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben:
- az Előfizető részéről kettő hónapot meghaladó díjtartozás áll fenn.
- Előfizető és/vagy Kedvezményezett által a szolgáltatás igénybevétele nem rendeltetésszerű.
- Előfizető és/vagy Kedvezményezett által a szolgáltatás igénybe vételét elősegítő fizikai eszközök nem rendeltetésszerű használata felmerül.
Szerződést további külön értesítés nélkül azonnali hatállyal felmondani.
c. Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Szerződést bármikor 30 napos határidővel, indokolás nélkül, írásban, rendes felmondással felmondani. Felmondás esetén a szerződés a 30 napos felmondási idő elteltével szűnik meg.
4. Üzemszüneteltetés
Az Előfizető kérheti távfelügyeleti szolgáltatása szüneteltetését. Ezt a Szolgáltatóhoz eljuttatott, az Előfizető által aláírt megrendelőlevélben teheti meg. A megrendelésnek tartalmaznia kell az Előfizető nevét, címét, telefonszámát, valamint a szüneteltetés várható időtartamát. Az üzemszünet kezdő, illetve zárónapja a levélben feltüntetett időpont, illetve a megrendelés beérkezését követő 3. munkanap, időtartama maximálisan 3 hónap. Ezen idő alatt szolgáltató nem kér díjat. Amennyiben az Előfizető az üzemszünet határidejének lejárta előtt legalább 15 nappal máshogyan nem rendelkezik, a szolgáltatás eredeti állapotát Szolgáltató automatikusan visszaállítja.
VII. A SZERZŐDŐ FELEK JOGAI, KÖTELEZETTSÉGEI
- A beszerelt készülékek, alkatrészek meghibásodása esetén a hiba - Szolgáltatónak történő - bejelentésének időpontjától számítva, a hibaelhárítás teljes időtartamára a Szolgáltató nem tartozik semmiféle kártérítési felelősséggel.
- Az Előfizető, megrendelő kötelessége bárminemű hiba észlelést követően azonnal értesíteni a Szolgáltatót.
- A Szolgáltató az Előfizető és a Kedvezményezett személyes adatait a mindenkor hatályos adatvédelmi törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli.
- Hatósági kivizsgálás vagy ellenőrzés során a Szolgáltató az Előfizető és/vagy a Kedvezményezett minden további hozzájárulása nélkül felhasználhatja azokat a hangfelvételeket, melyek a távfelügyeleti központ diszpécserének és az Előfizetőnek és/vagy Kedvezményezettnek a párbeszédét rögzítik.
- Az Előfizető és/vagy Kedvezményezett tudomásul veszi, hogy a távfelügyeleti központ diszpécserével folytatott beszélgetések rögzítésre kerülnek
- Az Előfizető és/vagy Kedvezményezett a Szolgáltató telefonszámán keresztül teheti meg hibabejelentését. A telefonszámot a Szolgáltató a honlapján tünteti fel. Előfizető és/vagy Kedvezményezett egyéb észrevételt szóban vagy írásban tehet.
- Az Előfizető és Kedvezményezett felelőssége a hiba elhárításának lehetővé tétele, továbbá az együttműködés a hibaelhárításban. A hibaelhárítás lehetőségét a szolgáltatáshozzáférési ponton, illetve a szolgáltatás-hozzáférési pontnak helyet adó járműben biztosítania kell.
- Ha hibaelhárítási kötelezettségét a Szolgáltató az Előfizető és/vagy Kedvezményezett cselekedete, mulasztása miatt, vagy az Előfizető és/vagy Kedvezményezett érdekkörében felmerült ok miatt nem tudja teljesíteni, mindaddig nem esik késedelembe, amíg ez az akadályoztatás el nem hárul.
- Ha a Szolgáltató az Előfizető és/vagy Kedvezményezett által bejelentett hiba elhárítása során megállapítja, hogy a
hibát nem a tulajdonát képező hálózat vagy végberendezés okozta, az Előfizető és/vagy Kedvezményezett nem léphet fel panasszal vagy kártérítési igénnyel a távfelügyeleti szolgáltatás elmaradásáért.
-
Reklamáció, illetve panasz esetén az Előfizető és/vagy Kedvezményezett (előzetesen egyeztetett időpontban) biztosítja a helyszíni vizsgálat lehetőségét, és közreműködik a vizsgálatban.
- Az Előfizető és/vagy Kedvezményezett az egyedi Szolgáltatási Szerződés adataiban történt változásról köteles a Szolgáltatót írásban tájékoztatni, a változást követő legkésőbb 5 napon belül.
- Az adatváltozás jellegének megfelelően szerződésmódosításra és/vagy új Adatlap kitöltésére kerül sor.
- A névváltoztatás átírásnak minősül, kivéve, ha az Előfizető és/vagy Kedvezményezett hitelt érdemlően bizonyítja, hogy személye nem, csak a neve változott. Ez utóbbi esetben az átírás ingyenes.
- Amennyiben Előfizető és/vagy Kedvezményezett a szolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb adatokat (értesítendők, lemondó jelszó) kívánja megváltoztatni, azt írásban teheti meg a Szolgáltató felé.
- Az értesítés elmaradásából bekövetkező bárminemű eseménnyel kapcsolatban a Szolgáltató minden felelősséget kizár, illetve indokolt esetben kártérítési igénnyel (pl.: késedelmi kamat) lép fel.
VIII. Panaszkezelés, ügyfélszolgálat
- A panaszügyintézés és az ügyfélszolgálat helye a Szolgáltató székhelye, a honlapon megjelölt e-mailcíme, illetve telefonszáma.
A bejelentett panaszokat a Szolgáltató kivizsgálja, és érdemi panasz esetén arra 15 napon belül elektronikus úton választ ad.
- Fogyasztói jogvita esetén a Szolgáltató tájékoztatja a panaszost a fogyasztóvédelmi jogszabályokban előírtakról.